Važnost mjerenja studentskog zadovoljstva sa ciljem evaluacije performansi i redizajniranja strategije u skladu sa trendovima u sektoru visokog obrazovanja

Authors

  • Anes Hrnjić University of Sarajevo, Faculty of Economics/Univerzitet u Sarajevu, Ekonomski fakultet

Keywords:

CRM koncept, univerzitetsko okruženje, reforma obrazovanja, bolonjski koncept studija

Abstract

Povećan konkurentski pritisak u sektoru visokog obrazovanja doprinosi snažnoj potrebi univerziteta za evaluacijom strategije prema studentskom tijelu, te kontinuiran redizaj iste u skladu sa indikatorima studentskog zadovoljstva različitim vrstama fakultetskih aktivnosti sa ciljem isporuke visokokvalitetne edukacijske usluge koja će uticati na izgradnju reputacije institucije, privlačenje novih i zadržavanje postojećih studenata, smanjivanje drop-out stope kao i savladavanju drugih organizacionih izazova. Stoga, važno pitanje koje se postavlja pred institucije visokog obrazovanja u svijetu je kako koristiti CRM znanja i tehnologije generisane iz istraživanja u korporativnom poslovanju i uspješno ih adaptirati univerzitetskom okruženju. Pomenuti koncept postaje dio najbolje prakse budući da se fakulteti danas suočavaju  sa enormnim ekonomskim pritiscima. Pomoću pokazatelja kao što je studentsko zadovoljstvo, visokoobrazovne institucije kreiraju strategije sa naglaskom na pristup obrazovanju orientisanog  na zahtjeve i potrebe krajnjih korisnika. Ključna aktivnost prilikom kreiranja strategije je fokus na kvalitet visokoobrazovne usluge isporučene studentima kako bi se ispunili ciljevi studentskog zadovoljstva koji su od strateškog značaja za organizaciju u današnjem turbulentnom okruženju. Povećana usredotočenost na menadžment odnosa sa studentima omogućava visokoškolskoj ustanovi diferenciranje od konkurencije i ubrzano poboljšanje u područjima profesionalnog djelovanja, te potencijalno smanjenje troškova kroz reduciranje organizacijske kompleksnosti korištenjem savremenih tehnologijskih rješenja. Glavni cilj istraživanja bio je ispitati primjenjivost predloženog poslovnog modela CRM strategije na bosansko-hercegovačkim visokoškolskim ustanovama u kontekstu identificiranja ključnih komponenta studentskog zadovoljstva koje se trebaju razmatrati prilikom kreiranja strategije. Rezultati istraživanja daju snažan poticaj upravama fakulteta da intenziviraju posvećenost primjene CRM koncepta u nihovim sredinama djelovanja doprinoseći time uspješnijoj impementaciji Bolonjskog koncepta visokog obrazovanja u Bosni i Hercegovni.

Downloads

Published

2015-05-12

How to Cite

Hrnjić, A. (2015). Važnost mjerenja studentskog zadovoljstva sa ciljem evaluacije performansi i redizajniranja strategije u skladu sa trendovima u sektoru visokog obrazovanja. Pregled: časopis Za društvena Pitanja / Periodical for Social Issues, 1(1), 143–157. Retrieved from https://pregled.unsa.ba/index.php/pregled/article/view/844

Issue

Section

Articles / Članci

Most read articles by the same author(s)