Etika između konkurencije i monopola

Authors

  • Meho Bašić University of Sarajevo, School of Economics and Business / Univerzitet u Sarajevu, Ekonomski fakultet

Keywords:

antimonopolska politika, konkurencija, ustavna prava, dominantna pozicija, etički standardi, horizontalna ograničenja, predatorske cijene, vertikalna ograničenja

Abstract

Postojeći etički principi razvijali su se u različitim dijelovima svijeta pod različitim političkim, kulturnim, socijalnim, demokratskim i ekonomskim preduvjetima. Zbog toga ne postoji unificirani set etičkih principa. Kao rezultat ovih različitosti, pravni principi koji se tiču etike, društvenih uvjeta i proizvodnog okruženja u velikoj mjeri se razlikuju od zemlje do zemlje. Istovremeno, u sve većoj mjeri usvajani principi za globalnu trgovinu i konkurenciju sjedinjavaju proizvode i usluge iz ovih različitih kultura na istim tržištima. Otuda su diskriminacije kao prednosti ili mane, ovisno o tački gledanja, faktički nezaobilazne. Za sve ovo ne postoji kratkoročno rješenje, tako da je ukupna cijena koju treba platiti za tekuću globalizaciju i univerzalnu konkurenciju na izvjestan način očekivana i normalna.

Downloads

Published

2008-05-22

How to Cite

Bašić, M. (2008). Etika između konkurencije i monopola. Pregled: časopis Za društvena Pitanja / Periodical for Social Issues, 1(1), 13–30. Retrieved from https://pregled.unsa.ba/index.php/pregled/article/view/504

Issue

Section

Articles / Članci