Ideja sveučilišta i inflacija znanja: opći kontekst
Keywords:
javna sveučilišta, ekonomska paradigma, društvo znanja, inflacija znanjaAbstract
Francuska revolucija je imala veliki utjecaj na razvoj modernog obrazovnog sustava. Javna sveučilišta, stvorena i strukturiran za vrijeme prosvjetiteljstva, utemeljena su na dva pilastra: ekonomskom i intelektualnom (Ken Robinson). Ova je obrazovna paradigma utjecala na moderni obrazovni sustav. Europski model je kasnije usavršen u Sjedinjenim Američkim Državama, u kojima obrazovne strukture, savršeno odgovaraju potrebama tržišta.
Drugi dio rada uočava granice ove obrazovne paradigme. Granice ekonomske i industrijske paradigme očituju se kroz činjenicu da tehnološki napredak generira dijelom i iracionalne društvene tendencije (primjer Weimarske njemačke), a ekonomski paradigma svodi pojam znanje na pojam robe, što generira ograničenost pojma znanja, njegovu svojevrsnu inflaciju.
S druge strane, intelektualizam koji karakterizira visokoobrazovne strukture pokazuje znakove elitizma i izolacionizma – u suprotnosti s izvornim pojmom znanje.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Pregled : časopis za društvena pitanja / Periodical for social issues
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.