Ideja sveučilišta i inflacija znanja: opći kontekst

Authors

  • Pavle Mijović University of Sarajevo, Faculty of Catholic Theology/Univerzitet u Sarajevu, Katolički bogoslovni fakultet

Keywords:

javna sveučilišta, ekonomska paradigma, društvo znanja, inflacija znanja

Abstract

Francuska revolucija je imala veliki utjecaj na razvoj modernog obrazovnog sustava. Javna sveučilišta, stvorena i strukturiran za vrijeme prosvjetiteljstva, utemeljena su na dva pilastra: ekonomskom i intelektualnom (Ken Robinson). Ova je obrazovna paradigma utjecala na moderni obrazovni sustav. Europski model je kasnije usavršen u Sjedinjenim Američkim Državama, u kojima obrazovne strukture, savršeno odgovaraju potrebama tržišta.

Drugi dio rada uočava granice ove obrazovne paradigme. Granice ekonomske i industrijske paradigme očituju se kroz činjenicu da tehnološki napredak generira dijelom i iracionalne društvene tendencije (primjer Weimarske njemačke), a ekonomski paradigma svodi pojam znanje na pojam robe, što generira ograničenost pojma znanja, njegovu svojevrsnu inflaciju.

S druge strane, intelektualizam koji karakterizira visokoobrazovne strukture pokazuje znakove elitizma i izolacionizma – u suprotnosti s izvornim pojmom znanje.

Downloads

Published

2015-05-12

How to Cite

Mijović, P. (2015). Ideja sveučilišta i inflacija znanja: opći kontekst. Pregled: časopis Za društvena Pitanja / Periodical for Social Issues, 1(1), 123–136. Retrieved from https://pregled.unsa.ba/index.php/pregled/article/view/842

Issue

Section

Articles / Članci

Most read articles by the same author(s)