Individualna i društvena odgovornost preduzeća

Authors

  • Rifet Đogić University of Zenica, Faculty of Economics / Univerzitet u Zenici, Ekonomski fakultet

Keywords:

društvena, ekonomska, etička i filantropska odgovornost, poslovna etika, etički standardi ponašanja preduzeća, etički menadžment

Abstract

Današnja preduzeća posluju u veoma teškom okruženju, punom prijetnji, iznenađenja, ali i šansi. Informacijska tehnologija u spoju s telekomunikacijama promijenila je način života u cijelom svijetu. Svijet više nego ikada ranije postaje „globalno selo”. To postavlja kompanije pred nove izazove svjetske konkurencije u mnogim područjima poslovanja koja su do sada bila zaštićena. Mnoge kompanije se nalaze pred izazovom – prilagoditi se i uklopiti u tokove informacione tehnologije ili propasti. Pred menadžmentom savremenih preduzeća je ogromna zadaća čija realizacija traži odgovor na pitanje „kako opstati, rasti i razvijati se?” Pored ekonomske odgovornosti, koja je do jučer bila primarna, savremenom menadžmentu sve su više imanentni i drugi oblici odgovornosti: pravna, etička i filantropska odgovornost. Pred menadžmentom stoje veliki izazovi kako uskladiti interese svih stakeholdera (interesnih grupa), kako za vlasnike kapitala ostvariti što veći profit a istovremeno imati zdravo i čisto ekološko okruženje u kojem preduzeće ostvaruje svoj biznis. Ovaj rad ima za cilj da upravo ukaže na ostale aspekte odgovornosti savremenog menadžmenta, koje zajedno s ekonomskom odgovornošću predstavljaju osnovu strategijske prednosti i ekonomske moći preduzeća.

Downloads

Published

2008-05-22

How to Cite

Đogić, R. (2008). Individualna i društvena odgovornost preduzeća. Pregled: časopis Za društvena Pitanja / Periodical for Social Issues, 1(1), 141–165. Retrieved from https://pregled.unsa.ba/index.php/pregled/article/view/509

Issue

Section

Articles / Članci