Društvena odgovornost preduzeća
Keywords:
društvena odgovornost, korporativna odgovornost, stakeholdersAbstract
Razvoj informacione tehnologije, progresivan rast internacionalizacije poslovanja i intenziviranje procesa globalizacije koji zahvata sve aspekte društvenog života generirali su radikalne i nepredvidljive promjene u vanjskom okruženju. Otuda su uslovi u kojima posluju savremena preduzeća dinamični i nestabilni. Uporedo sa ovim procesima jača i pritisak različitih kategorija stakeholdera (dioničara, zaposlenika, finansijskih institucija, dobavljača, kupaca/klijenata, lokalne društvene zajednice, države) od međunarodnih organizacija (OECD, UN, ILO, GRI, ISO i dr.) kao i pritisak od društveno osviještenih pojedinaca i skupina prema preduzećima, a naročito prema multinacionalnim i transnacionalnim kompanijama, da se društveno odgovorno (ili odgovornije) ponašaju. Naime, primarna uloga preduzeća, koja se svodila na ostvarivanje profita, nadopunjava se novim zahtjevima za integriranje načela društveno odgovornog poslovanja u njihova strateška opredjeljenja i djelovanja. Međutim, na ovome polju još uvijek ostaje mnoštvo otvorenih pitanja kao što su: postoji li pojmovna i konceptualna jednoznačnost društvene odgovornosti preduzeća, šta se podrazumijeva i šta uključuje društveno odgovorno poslovanje, prema kome su preduzeća društveno odgovorna, šta može biti mjera/pokazatelj društveno odgovornog poslovanja, da li društveno odgovorno ponašanje ugrožava ili poboljšava ekonomske performanse preduzeća? U ovome radu se traga za odgovorima na neka od ovih pitanja.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 PREGLED - Periodical for Social Issues
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.