Prevencija socijalne isključenosti djeteta s intelektualnim teškoćama

Authors

  • Milanka Miković University of Sarajevo, Faculty of Political Sciences/Univerzitet u Sarajevu, Fakultet političkih nauka

Keywords:

dijete s intelektualnim teškoćama, socijalna isključenost, siromaštvo, prevencija, porodica, socijalna sigurnost, inkluzivno obrazovanje, socijalna uključenost

Abstract

U radu je, pored određenja pojmova, posebno socijalna isključenost, odnosno socijalna uključenost, te dijete s intelektualnim teškoćama, dat i kraći prikaz stanja u oblasti invalidnosti na području BiH. Takođe, istaknuto je da stvaranje neophodnih pretpostavki za učestvovanje djeteta s intelektualnim teškoćama, primjereno njegovim mogućnostima, u obrazovnim, rekreacijskim, porodičnim i društvenim aktivnostima, uz punu socijalnu sigurnost njegove porodice, čini bit prevencije socijalne isključenosti, odnosno stvaranja veće socijalne uključenosti ove populacije. U tom kontekstu, kao najsveobuhvatniji oblik preventivnog djelovanja društvene zajednice, posebno u sprečavanju i smanjenju socijalne isključenosti djeteta s intelektualnim teškoćama navedeno je inkluzivno obrazovanje, zasnovano na principima jednakog prava i jednake šanse za svako dijete pojedinačno.

Downloads

Published

2020-07-27

How to Cite

Miković, M. (2020). Prevencija socijalne isključenosti djeteta s intelektualnim teškoćama. Pregled: časopis Za društvena Pitanja / Periodical for Social Issues, 3(3), 99–114. Retrieved from https://pregled.unsa.ba/index.php/pregled/article/view/720

Issue

Section

Articles / Članci