Položaj i uloga javnih univerziteta u kontekstu savremenog naučnog i tehnološkog razvoja
Keywords:
javni univerziteti, istraživanje, inovacije, visoko obrazovanje, nauka i tehnologija, izazovi u društvuAbstract
Kompleksni problem revizije mjesta i uloge javnih univerziteta jedna je od najuočljivijih posljedica društveno-ekonomske transformacije u BiH. Zbog obostrano nerazjašnjenih odnosa društva i javnih univerziteta, a u klimi rastuće privatizacije i komercijalizacije visokog obrazovanja, javni univerziteti nisu u stanju da pravovremeno i adekvatno odgovore na zahtjeve internacionalnih trendova u razvoju obrazovnog i interaktivno povezanog naučno-tehnološkog sektora. To se direktno odražava na kvalitet obrazovnog procesa na svim nivoima, kvalitet naučnoistraživačkog rada i, samim tim, na ekonomsku kompetitivnost društva u cjelini.
Slijedeći dobro osmišljene strateške ciljeve razvoja visokog obrazovanja i nauke, neophodno je da javni univerziteti redefiniraju sistem selekcije kadrova na svim razinama obrazovanja, reorganiziraju nastavni i naučni rad na području cijele teritorije BiH i na taj način postave standarde visokog obrazovanja koji će neminovno morati pratiti i ostali (nejavni) subjekti uključeni u procese visokog obrazovanja u Bosni i Hercegovini.
Da bi proces implementacije (samo)kontrole kvaliteta nastavnog i naučnog procesa bio moguć, javnim univerzitetima je neophodna utonomnost i objektivnost evaluacije po EU-standardima, za koje se pripremamo. Javnim univerzitetima u BiH je nametnuto breme korjenitih i istorijski važnih društvenih i unutrašnjih promjena, bez ozbiljne podrške za sopstvene reforme i pozicioniranje u sveukupnom sistemu obrazovanja i društveno-ekonomskih odnosa. Zato je neophodno adekvatno aktivirati jedino mjesto koncentriranja stvarne intelektualne snage koje društvo može i treba preusmjeriti ka savremenom naučno-tehnološkom i svakom drugom razvoju.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Pregled : časopis za društvena pitanja / Periodical for social issues
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.