Stereotipi i ograničenja u gledištima na prirodu i karakter pozicioniranja javnih univerziteta u društvu

Authors

  • Salih Fočo University of Sarajevo, Faculty of Philosophy/Univerzitet u Sarajevu, Filozofski fakultet

Keywords:

univerzitet, obrazovanje, društvo, institucije, poredak, sistem, vlast, čovjek, potrebe, interesi, tolerancija, škola

Abstract

Pozicioniranje javnih univerziteta u društvenu realnost ili tranzicijske promjene je nešto s čime se susreću sve zemlje koje svoj razvoj temelje na znanju i obrazovanju. Za naše prilike univerzitet je odgovorna i razvijena društvena tvorevina koja se zasniva na tradicionalnoj, ekonomskoj, kulturnoj i političkoj osnovi društva. Tranzicija i pozicioniranje javnih univerziteta u tržišnim i konkurencijskim uvjetima je složeno pitanje i na njega se ne može jednostrano dati odgovor. To je proces koji prati drugi vrijednosni sistem od političkih gledišta. Naime, obrazovanje i nauka su univerzalne kategorije i mjere se u svjetskim razmjerama a ne lokalnim razinama. Zbog te svoje specifičnosti prisutni su ili su uvriježeni i određeni stereotipi o univerzitetu, visokom obrazovanja, pa i njegovom javnom pozicioniranju. Te stereotipe bi mogli grupisati u zajedničke odrednice tradicionalne, moderne i postmoderne.

S obzirom na snagu Univerziteta u Sarajevu i njegov kapacitet u naučnom i obrazovnom pogledu možda bi svrsishodno bilo razmisliti o donošenju posebnog zakona o Univerzitetu u Sarajevu i njegovom pozicioniranju kao strateškom faktoru razvoja zemlje u cjelini i njegovim zadacima u društvenom, ekonomskom i tehnološkom preobražaju bosanskohercegovačkog društva. Na taj način bi država dobila snažnog generatora osmišljenih promjena i nosioca ideja napretka i društvenog razvoja, a Univerzitet u Sarajevu svoje mjesto koje mu pripada.

Downloads

Published

12-05-2015

How to Cite

Fočo, S. (2015). Stereotipi i ograničenja u gledištima na prirodu i karakter pozicioniranja javnih univerziteta u društvu. Pregled: časopis Za društvena Pitanja / Periodical for Social Issues, 1(1), 51–58. Retrieved from https://pregled.unsa.ba/index.php/pregled/article/view/837

Issue

Section

Articles / Članci